Jak chatbot může zvýšit konverzní poměr v eshopech – praktická ukázka
Internetový obchod www.fashionnova.com používá elegantní řešení pro zvýšení konverzního poměru dokončených objednávek v jeho eshopu.
U tlačítka přidat zboží do košíku je také předzaškrtnutý checkbox „Send to Messenger“, který danou objednávku spáruje s uživatelem přihlášeným na Facebooku.
Poté projdete nákupním cyklem do posledního bodu.
Všimněte si, že cena je téměř 80 USD. Po hodině co jste zůstali v této fázi a nákup nedokončili vám příjde do Messengeru zpráva:
Kde dostanete slevu 20% na dokončení obchodu který jste začali. Po prokliknutí se dostanete na košík…
Kde je vám nabídnuta sleva na zboží 20%.
Sice nemáme k dispozici tvrdá data, ale lze předpokládat, že díky této slevové akci se výrazně zvyšuje konverzní poměr a dává zákazníkům velký důvod dokončit nákup zboží, o které projevili zájem tím že si jej přidali do košíku.
Pokud ani tato pobídka nezabere, dostanou uživatelé možnost získat až 30% slevu na další nákup, kterou bot zašle 2 dny po přidání zboží do košíku. Teoreticky může nyní eshop tímto kanálem komunikat další budoucí slevové akce (valentýnské slevy, black Friday atp…) až do odhlášení.
Jak se vám líbí nová možnost oslovit skrze messenger lidi a popíchnout je slevovým kuponem k dokončení nákupu? Napište nám to prosím do komentářů.
Přemýšlíte o vytvoření chatbota pro váš byznys? Napište nám.
Pokud vás zajímá tvorba chatbotů, navštivte naše školení, kde vás naučíme jak si vytvořit prvního jednoduchého chatbota do aplikace Facebook Messenger.
Autor: Tomáš Vojta